Wednesday, November 5, 2008

fast n not so fast food

wah3...byk blogger tulis pasal makanan sejak kblkngn ni...tergugat ak..haha. jadi, hari ni mari kita bercerita ttg makanan fav ak..hehe...sbnrnyer ad byk mknan fav ak, tapi kat cni ak letak dua jer la k. satu yg makanan segera...satu lagi yg d panggil not so fast food. hahaha...

cerita dia mcm ni...pagi tadi mak ak panggil suruh kaco lauk tu...dia kata kene rajin kaco kalo x nnt bertahi minyak...jadi x sedap la lauk tu (dpt teka x lauk aper?). pastu ak pon dgn gigihnya kaco la lauk tu...tapi lelama naik buhsan pon ada...tapi bak kata pepatah..kalo x d pecahkn ruyung, manakan dpt sagunya (tapi ak bukan nk mkn sagu!!). lepas mak ak rasa lauk tu dh ok..dia pon mula la masukkan telor quack2. hahahaha...maka jadila lauk gulai telur itik!! yeehaa!!! mmg fav ak!! hoho...


maka ni la gulai telur itik tu(ada 6 biji tapi tinggal 2 jer wktu snap..hihi)


wktu buat gulai telor itik, mak ak pon gtau la yg telor itik ni kulit dia lagi tebal dr telur ayam. dan telur ayam gred A tu kulit dia paling nipis antara gred2 yg lain. tu sbb org kalo kenduri kawin, nk wat telur rebus x guna gred A sbb mudah pecah. baru la ak tau mcm tu kaedahnya...haha

aha...itu salh satu kegemaran not so fast food ak. yg fast food lak, ak minat sgt kat A&W. mgkin sbb root beer. tapi ak suka gak kat curly fries dia....mak ai...masyuk!! tapi tu la kan...bkn sng nk jumpa restoran A&W skarang nih. dah tu promosi kat media pon mmg sikit sgt smpaikn promosi baru pon x tau. huhu....

tapi x pa la...maka tu la serba sedikit makanan fav ak. ada masa nnt ak cerita lagi pasal mknan yg wat ak terliur (seperti makanan2 d blog2 yg selalu ak lawati..huhu)..

8 comments:

awieworld said...

huh, ko pun saja jer...lama aku tak mamam masak lemak telur tu, harus sarapan pagi kejap lagi aku cari..haha...

*a&w tu tak byk outlet kan..tp aku g kat cawa. kat sunway, hampeh la rootbeer dia...hang tau tak?...(saja nk hasut sikit)..hehe

aShaBuLz said...

sarapan pagi mkn lemak telur itik? nnt bertukor jadi itik DIGI x tanggung k..haha

keh3..tu la...len kali g jer kat a&w giant tmn connought...rootbeer dia msih sedap..keh3 (x termkn hasutan)..huhu

adie-ishmael said...

telur itik kalau buat baulu nampak cantik dan sedap...

nazzman ibrahim said...

hmmmmm sodap tu hehehe

aShaBuLz said...

adie-ishmael: telur itik bleh guna wat bahulu? x prnh tau pon...huhu..

nazzman: betol ker sedap? ish nk carik la baulu telur itik..bley?? huhu..

lea said...

cm best jer gulai yang abg tlg kaco 2...ni x sabar nak balik umah ni...huhu

tp kan...abg citer sal makanan ni...
coz tergugat tgk resipi masakan yg enak giler kat blog lea ker?
( healthy soup...hihih)

aShaBuLz said...

hahaha...dh homesick eh? hihihi....

eh sup yg dlm blog lea tu terkecuali...wawawawa....nauzubillah..takut wooo

lea said...

a'ah..tapi lagik 2 minggu nak balik umah...yea2!!haha..

menggerunkan kan sup 2...
tapi ramai je yg makan...
ubat kuat...hahaha