Thursday, August 6, 2009

aKu dan Tin

Aku merupakan insan biasa yang lahir dan berpijak di bumi ini....

Seperti yang aku jangkakan...lambat laun pasti akan datang juga tika dan waktunya..

Harapan moga ia tidak berlaku...tapi ini merupakan ujian buat semua yang terlibat.

5 Ogos 2009...bermulalah satu kisah di mana aku dan tin..

Apa itu tin?

Hurm......

Kuarantin...hoho.

Jeng jeng jeng...poli tempat aku kerja ditutup daaa....sampai la minggu depan. Katanya terdapat kes selsema ekor merah tu.

Jadi semua di minta mengosongkan premis poli. Hanya tinggal yang dikuarantin sahaja dalam poli tu...

Tak tahulah macam mana keadaan yang dikuarantin...tak pernah aku terfikir yang benda ni boleh berlaku sampai macam ni.

Sebelum ni aku kenal perkataan kuarantin tu dari aplikasi anti-virus jer..who would have thought ya...

Apapun, poli cuti maka aku pun cuti. Balik kampung esok...spend masa dengan keluarga. Tapi kalau aku demam esok memang aku tak balik.

Buat pembaca semua, marilah bersama kita berdoa pada yang Esa, moga tiada lagi korban akibat wabak ini. Aku tak boleh bayangkan macam mana perasaan mereka yang disyaki demam ni.

Let us hope for the best....

4 comments:

alhaqimi said...

waaah! dah kene markas mu dah kene serang ngan selsema oingoing ka... ishk3...

dah2... pi balik umah... bila la nak selesai masalah selsema ni..

ape pon... jaga kesihatan luar dan dalam...gege...beam3

oyen said...

kena kuarantin cam lam citer 'quarantined' atau 'REC'.

pergh.

seram siot...

aShaBuLz said...

alhaqimi:
ceh...tunggu la aku bersin kat ko. hahahaha...

apapun arap la nnt masalah ni selesai gak. usaha dan tawakal jaa...

thanks!!

aShaBuLz said...

oyen:
hahaha...aiyak. memang seram...whoooo....spooky~