Sunday, December 28, 2008

maSa dePan yanG mungKin

Salam

Haha..akhirnya selesai sudah pengalaman aku berniaga di expo Selangor Ria tuh.

Banyak perkara yang aku belajar...

Cara menjaga hati pelanggan

Cara berjimat

Cara menunggang motorsikal dalam kelesuan

Cara makan beradab (eh silap...makan berpantang sebab duit)

Dipendekkan cerita, hari-hari lain di expo banyak menguji kesabaran dan kredibiliti sebagai penjual.

Member niaga hilang handphone sebab dia tido kat expo tu. Sedar-sedar ja handphone dah hilang...hurm...nasib.

Tak kurang juga pelanggan yang mendakwa aku tipu bila aku kata kain tudung tu bawal 1. ceh...sesedap ja. Cili mulut tu kang..haha.

Tuk pengetahuan pembaca, kain bawal 1 tu ada banyak gred ya.

Cuma yang dijual tu bukan gred teratas sebab yang finest punya bawal 1 kain dia lembut yer...

Niaga kena jujur. huhu~

Apapun, hari rabu ni aku akan hadiri temuduga untuk Guru Sandaran Tidak Terlatih (GSTT) pukul 8 pagi.

Doakan aku berjaya yer!! yeeehaaa!!!

Kalau aku berjaya, aku akan mula mengajar pada 9 januari nih..hoho.

Future!! here i comeee!!!

p/s: banyak lagi entry nak masuk ni...tapi tunggu masa lapang..ni pun curi-curi ja..haha

14 comments:

aisyAh said...

tahniah!tahniah!kerana bjaya mjadi peniaga yg bjaya!!~

heeee~~~

goodluck la eh utk intebiu nnt

semoga dapat la jd chekgu~~

lea said...

tahniah kerana berjaya mengharungi diri sebagai peniaga..ahaks

pape pun Gud Luck utk interview nanti...=)

alan said...

good luck bro :)

alhaqimi said...

selamat berjaya!!

kejayaan bermula dengan pengalaman~~

haha~ agaknya kakak tu nak kain bawal putih kot?? huhu

nurhuda_cahayapetunjuk said...

Assalamualaikum..

Salam Hijrah 1430..
Teguhkanlah iman hanya kerana Allah..sesungguhnya iman yang teguh dapat melahirkan amal yang soleh...semoga berjaya..

Z.a.N.a =]] said...

tau x pe.bawal 1 memg lembut.
then price die agak expensive.. hee =]]
bagus bagus.jujur.he =]] kalo jujur x lah kena cili.wakaka. =]]
oh ye?
hope awk dpt ok.
kami doakn.
selamat pagi cikgu(versi upin dan ipin) =]]

awieworld said...

oh tahniah my fren...tak sangka yer ko pandai berniaga...tp tak berkesempatan nak kaco2 ko masa berniaga...haha...pe pun selamat menjadi cikgu tidak terlatih dan letih ...hehe...good luck fren

budak kampung said...

wah2...taw pon kau cmne berniage...blum lg jd cam aku ni...hari2 menghadap orang tua

DrSam said...

salam,

bagus muda-muda sudah ada semangat keusahawanan ni. saya bangga dengan orang muda yang mempunyai semangat sebegitu.

Semoga berjaya didalam temuduga nanti.

aShaBuLz said...

aisyah:
keh3...thanks...huhu

lea:
huhu....susah woo...jadi peniaga. nak tarik orang..haha. tapi best~

aShaBuLz said...

alan:
thanks bro!!

alhaqimi:
mungkin jugak...tak pun dia nak kena hambat ngan talapia merah!! haha

aShaBuLz said...

nurhuda:
huhu....thanks kak!

zana:
eh niaga mesti jujur. baru berkat!! huhu

aShaBuLz said...

awie:
thanks bro!! hoho

budak:
eh nant leh r kita wat kolaborasi niaga!!

aShaBuLz said...

drsam:
thanks doc!! hohoho.