Thursday, December 4, 2008

iTu paSTi

Tak tahu la kenapa. Tiba-tiba ja terdetik di hati kecil ni tentang sesuatu yang perlu di lalui oleh setiap insan...KEMATIAN

Semuanya terjadi bila aku terpandang pada handphone aku.

Pernah tak pembaca terfikir...

Tempoh hidup kredit handphone kita mungkin lebih lama dari hidup kita.

Dalam erti kata lain, kita mungkin bertemu ajal sebelum sempat kredit handphone kita expired..

Aku pernah terfikir macam tu..bunyi memang macam kelakar tapi itu la yang aku terpikir semalam.

Contoh kata kredit kita expired lagi setahun...tapi hidup lagi ker kita tahun depan?

Nampak sangat ajal tu tak tunggu apa-apa dan sesiapa.

Segala peninggalan dan barang-barang memang tak akan ikut.

Tapi bila ek waktu kita akan sampai....dipanggil menghadap pada-Nya..

We know about it but what do we do?
- Ignore it
- Try to avoid it
- Searching for His blessing

Yet, it still happen...not 1 second less or more.

p/s: hehe....sekadar ingatan. mungkin ada kaitan dengan kejadian aku hampir excident kot..huhu~

12 comments:

Khapeace Khalead said...

Lama tak degr berita

aShaBuLz said...

khapeace:
heh..berehat jap bro. mencari arah kestabilan diri, negara dan dunia..huhu~

nurhuda_cahayapetunjuk said...

Assalamualaikum..

Setiap manusia harus bersedia menghadapi kematian pada bila-bila masa, waktu dan ketika...:)

Anak Jawa said...

insap baca entry kali ni...

awieworld said...

huh, kematian,,,,ada betul jgk tu tapi jauh bezanyer sebab benda ni ketentuan kita..kematian ketentuan Tuhan...so .... 'lu fikir la sendiri'..

ahaks...wachaaa!!!

shahril aley said...

eh hp aku ade kredit limit je
tapi tak de plak dorg bgtau aku bile expired date die....

hehehe....

so conclusion nye bile2 aje la nyawa aku & hp akan melayang
huhuhu..... insaf

ok nak bertaubat la..

aShaBuLz said...

nurhuda:
hehehe...betol tu kak...harap kita akan mendapat berkat dari-Nya..moga kita ditempatkan bersama orang-orang yang dirahmati-Nya

aj:
huhuhu...sekadar ingatan buat saya dan semua =)

aShaBuLz said...

awie:
hahaha...btol gak tu. mmg tempoh kredit kita yg tentukan tapi bolehkah kita expired sama ngan expirednya tempoh kredit?

hehehe...mari kita sama2 pikir...jgn pikir sendiri..huhu~~

shahril:
huhuhu...pakai maxis ka celcom? try *122# atau *124#. tapi kalau pakai bill sy tak tau.hahaha...

hehe...sekadar ingatan buat saya dan semua bro..heh

adie-ishmael said...

kullu nafsin zaiqotul maut... setiap yang bernyawa pasti merasai mati...

aShaBuLz said...

adie:
betul tu bro..huhu~

buzz said...

insap..huh..tp camna klu ak bg tau ko kredit ak dah xpired!!haha

aShaBuLz said...

buzz:
aha..bijak2....kalau lagu tu..

kira ko kena pikir yg ajal mungkinkan tiba sebelum sempat ko nak renew kredit ko...ok?

huhu~