Tuesday, September 2, 2008

berMuLa suaTu peRjaLanaN...

selepas meniti sebuah perjalanan bergelar seorang pelajar (yang nakal dan pemalas..suka mengacau member rumah), ak kini harus menempuh suatu alam yang d impikan semasa menjadi pelajar iaitu alam pekerjaan (bukan alam ghaib k..). biasala, wktu jadi pelajar mmg x sabar sgt nk kerja...kononnya dpt pegang dan uruskan duit sndiri...hehe...masalahnya..

smpai la ni ak x kerja lagi...nyesal pon ader dlu wktu belajar dok memain. ngeh3.....nk wat camner...ak memang ssh nk ambil serius pasal belajar ni...senang kata, ak mmg susah nk ambil serius sumer perkara...namun itu x bermaksud ak x boleh menjadi seorng yg serius...cuma bagi ak, kalau ak serius, ak akan menjadi mudah marah...tersangat la mudahnya...tu yang xnk tu..org kata kerana mulut badan binasa, kerana pulut santan binasa, kerana marah, rakan dan diri terseksa..cheewah.

kalau nk d ikutkan...smpai kini ak masih terpinga2 dgn diri ak...belajar d U dah 4 tahun tapi macam xder kebolehan jer nk kerja...hahahaha...sepatutnya ak dah boleh bekerja menjadi seorang jurutera sebaris dgn rakan2ku tapi ntahla...mgkin minda dan perilaku ak tidak mengizinkan...ak kan pemalas...lagipun ak...sebetulnya...x yakin dgn kemampuan diri ak nk jadi jurutera...hahahaha. siapa yg x jeles bila tgk rakan2 yg dlu belajar sekali ngan kita kini bergelar jurutera....dah tu ak siap ada jr yg dah pon start amik master...ish3...bukan la jeles ngan diorang tapi terkilan ngan diri sndri...sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian lmbt la dpt pendapatan...kah3..

aperpun, ak cuma berharap yg ak akan dapt bekerja selpas raya ini. supaya ak mempunyai duit poket sndri, dpt mmbntu keluarga, dan yg paling penting, ak dapat meletakkan satu harapan pada diri ak sendiri untuk menjadi lebih baik..ak slalu nasihat org tapi diri sndiri x dpt nk nasihat...camner tu?

4 comments:

--Mr Khaireez-- said...

sabo...setiap berlaku ader hikmah...ader la tuee...jd engineer tin kan ok gakz??

aShaBuLz said...

hurm...ok gak tu. nnt ak jadikan ko produk tin pertama ak...hahahaha...tin sadin.

--Mr Khaireez-- said...

eh tin sadin...mcm best jer...

jgn menyesal dgn per yg dh lepas...teruskan idup mcm biasa...myb ader peluang2 lain dpn ko yg ko sdri x th...x semestinya bljr engineering mest jd engineer...x gitu...yg penting..HIDUP EN TIN!!

aShaBuLz said...

thanks!!