Wednesday, December 11, 2013

GaRisaN senYuMan

Salam buat pembaca semua...atau mungkin yang terselisih dengan blog ni..heh.

Bulan ni kursus datang macam air....penuh sebulan ni weekend aku diisi dengan kegiatan keluarga dan kerja...bab keluarga ok lagi. Tapi bab kerja...haha.

Apa mau buat...sedut udara dalam2....exhale...hehe.

Alhamdulillah masih bernafas walaupun hakikatnya banyak perkara yang merunsingkan mula mengetuk pintu kerisauan aku. Haish...bahaya ni. Kalau tak dikawal mahunya boleh jadi hulk macam beberapa tahun yang lepas...ekekeke.

Para pembaca macam mana dengan aktiviti seharian? Gerenti ada ups and down kan..hehe. Tapi tu la biasa la kan benda macm ni. Kalau tak diduga manakan mungkin kita boleh jadi lebih hebat masa akan datang nanti. Bak kata orang tetua, kalau tak jatuh macam mana nak bangun. Hihi..

Baru2 ni penyakit datang menyerang lagi...kali ni agak teruk juga. Mungkin salah satu faktor datang dari tekanan kot. Hehe...bukan tekanan apa pun...tekanan kerja. Kalau tekan tubi ke ok juga. Dapat la jadi tough sikit. Hihihi...

Biar la...malas pulak nak pikir pasal penyakit...hidup yang penting pegang pada janjiNya..insyaAllah ok. Huhu..

Esok kena kursus lagi...saja tetiba teringat dekat blog ni. Tu yang bubuh post ni...gaya bahasa dan penulisan pun jadi lebih kasual dan santai...bahasa campur suka ati...haha. Harap pembaca faham la ye..hihi.

Kadang bila dah lama kerja, pernah terfikir nak berubah angin..bukan apa. Mencari kelainan...atau mungkin juga penat bila banyak perkara tidak relevan yang dicanang disuruh buat. Entah, mungkin logik pada pemikiran mereka tapi bukan pada aku. Kata go green tapi bukti semua nak atas kertas. Ironi kot. Huhu..

Aku teringin nak merantau berjalan ke negara orang...tengok apa yang tak ada di sini...bandingkan apa yang kita ada dan mereka tidak....membuatkan kita rasa bersyukur. Tapi...ada beberapa perkara yang aku perlu ambil kira, dan ianya bukan semudah mana. Haha..

Haipp....kenapalah post ni macam sedih. Apa lah aku ni...hihi. Minta maaf ye pembaca. Biasa lah mood pagi buta ni kadangnya ke laut...laut hindi...pasifik....hehe.

Dah cukup melalut. Selamat malam semua. 

Belajarlah untuk senyum selagi mampu...sekurangnya ia mampu menghiburkan hati sendiri. =)

4 comments:

theGardener said...

Ko sakit apa pika? serius ke?

Nak tengok negara orang kan? Jom g korea

aShaBuLz said...

Biasa la sakit orang banyak dosa...hehe. Bila mau g korea?

theGardener said...

Jomla...kita g sama2 nak?

aShaBuLz said...

Fulus2...hahaha