Friday, December 27, 2013

KaLAu

Its been ages since my last fever....

Tapi sekali kena...mau tahan sampai tiga minggu dah...hahaha...harun.

Tak cukup rehat pun mungkin juga...baru-baru ni aku naik gunung lagi. Tapi mungkin sebab demam belum kebah betul, injured pulak...hihi.
Tapi apapun alhamdulillah la semua baik belaka. Apa yang berlaku semua dugaan.

Sekarang aku ada di rumah...nak sambut hari lahir ibu tercinta. Walaupun di sambut awal, tapi wajib sambut...mak aku kot. Sorang ni je la pun yang ada. Sangat sayang omak den. Hehehe...
Kami sambut mcm biasa je. Pergi makan satu keluarga. Itu je pun cara sambutannya. Yang penting dapat kumpul semua beradik.

Aku masih demam..risau juga berjangkit dekat kakak aku. Dia tu mudah sangat dapat penyakit tapi lambat nak baik...kesian lak aku tengok. Huhu.

Aku bila dah demam ni...kadang-kadang sangat la malasnya nak buat kerja.....erm, jap . Pembetulan, bukan kadang-kadang...most of the time...hihi. Tapi macam mana pun aku tahu kerja aku kalau lambat akan susahkan orang lain. Jadi kalau taknak orang susahkan kita kelak, jangan berani nak mula susahkan orang..hehe. Selalu motivasi diri sendiri guna ayat ni...and guess what, it works!! Sometimes...hahaha.

Para pembaca pernah tak mengeluh? Maksud aku, macam teringat balik kisah lama....dan terfikir..."kalau la waktu tu aku...."

Ha....jangan tipu, jangan tipu...mesti pernah kan. Macam pernah je, macam pernah je...haha

Aku pun ada juga jadi macam tu. Kita semua bukan sempurna...kalau difikir, banyak sebenarnya perkara yang kalau boleh kita nak ubah. Tapi kena ingat...perkataan "kalau" tak berguna dengan masa lampau...sememangnya ia tak boleh di ubah.

Kalau la aku buat macam ni dulu....kalau la aku tak tahu...kalau la aku kenal dia dulu...kalau la aku bersabar...

Hentikan.

Andai kata tetiba para pembaca terimbas masa lampau dan terkeluar fikiran "kalau" ni, hentikan.

Mengeluh tidak membantu apa-apa. Percayalah..

Ada orang kata perkara yang lalu usah dikenang...tapi sebenarnya bagi aku, nak kenang boleh tapi ambil buat pengajaran untuk masa mendatang...bukan untuk bermuram dan mengeluh panjang...waste of time. Huhu..

'Venture to the past so you could shape out your future'

=)

P/s: Aku menasihati sesama kita je. Pesanan buat kita bersama. Peace.


No comments: