Sunday, May 27, 2012

brEaK

Hari ini tidak seindah hari-hari yang pernah aku lalui..

Malam ini tidak seceria malam-malam yang aku tempuhi..

Ligat kepala benak bermain memikirkan segala kekusutan yang berlaku. Antara yang pasti....dan kehendak diri.

Antara masa ini, lampau dan hadapan.

Walau nampak gayanya bercakap seperti seorang professor yang memikirkan masalah dunia, namun aku hanyalah insan yang sedang diulit kekusutan masalah antara sekeliling diri.

Tiada apa yang perlu diperincikan. Cukup untuk aku menyatakan di dalam blog ini bahawa aku sesungguhnya sangat sedang tertekan.

Tertekan dengan diri sendiri.

Ya, diri sendiri...itu sahaja. 

Mungkin ada patutnya aku mengambil cuti...membawa diri ke suatu tempat yang hanya memerlukan aku untuk mengagungkan kebesaran-Mu.

Jauh dari masalah...bukan lari dari masalah..tapi biarlah aku bertenang semula. Agar kembali rasional dalam membuat keputusan.

Biarpun ini cumalah monolog yang aku tuliskan untuk ingatan sendiri, bila mana suatu hari nanti aku menyingkap kembali entri-entri lama...agar aku sentiasa ketahui bahawa tika dan detik ini..

Aku manusia lemah.

2 comments:

Unknown said...

Allah owez beside us 6^_^

aShaBuLz said...

arrora:

tq...huhu. betol3