Saturday, June 30, 2012

waHai diaRi diGitaL

Salam buat para pembaca semua.

Alhamdulillah segalanya berjalan lancar untuk ayah. 

Buat pengetahuan para pembaca semua, baru-baru ini ayah dimasukkan ke IJN untuk rawatan susulan (masuk stent) dari perjumpaan dengan doktor yang lalu.
Segalanya berjalan dengan lancar. Alhamdulillah.

Hari yang sama juga, lori yang digunakan pak ndak untuk mengangkat ikan untuk dijual pancit tayarnya di semenyih. Nasib baik waktu tu ikan belum diambil lagi. Maka dengan handsome aku pun pergi dengan niat untuk menghulur bantuan.

Memang gila la aku ni. Ingat ada super power ke apa. Haha..boleh nak buka nat tayar lori macam nak buka nat tayar kereta. Barehanded nak pegang palang T dan pulas. Memang buat macam mana pun tak dapat dibuka. Siap pergi beli WD40 lagi dekat Mydin berdekatan. Haha..

Akhir sekali, lori tu pun jalan la terhencut-hencut menuju ke rumah aku. Hehe...nak cari kedai memang susah la sebab hari ahad.

Dan ceritanya...malam tu badan aku sakit-sakit. Otot meraung...hihi. Mungkin aku kena angkat dumbell lebih berat supaya boleh cabut nat lori lain kali? Hihi... 

Minggu ni pula aku ada perlawanan robot...dan kami nampaknya kurang bernasib baik kali ini. Tak apa lah...memang dah dijangka melihatkan kepada persediaan dan aspek yang lain. Haha..

Em...hari ni aku saja lah meneroka Facebook lama sikit. Tengok-tengok rakan sekolah dulu....semua macam dah establish. Yang dah kahwin...ada anak comel-comel....yang dah berjaya...kaya, kereta mewah bagai..mengeluh sekejap hati aku..

Tipulah kalau aku tak terasa..ada la rasa macam aku tak ada apa-apa lagi. Hehe...kereta pun tak ada lagi. Sibuk la pakai motor yang patutnya dihantar servis di Shah Alam tapi tak hantar-hantar lagi. Hahaha...

Apapun aku kena kuatkan semangat. Apa yang berlaku ada jalan dan cara coraknya. Lagipun diikutkan aku ada perancangan yang aku dah fikir. Kena kuatkan semangat.

I have to istiqamah..insyaAllah.

Tak sampai sebulan yang lalu, sekali lagi aku jadi pengapit orang....seronok jadi pengapit. Hehe..tapi aku dah selalu sangat pakai baju melayu ni....orang kata nanti kahwin tak nampak seri. Aku ada la cadang nanti ada rezeki dan jodoh, kahwin nanti sebab nak bagi nampak seri, tak nak la pakai baju melayu. 

Tangkap gambar lepas kerja mengapit. Haha..

Pakai sut kamen rider. Boooooleh tak rasanya? Kih kih kih... =D

5 comments:

nawirah said...

aku sokong derr!!!
aku apit ko dengan suit gaban!

nawirah said...

aku sokong derr!!!
aku apit ko dengan suit gaban!

Afzainizam said...

Tapi rasanye bukan susah sangat pun nak jadi pengapit ni. Selalu tengok masa kenduri tugas pengapit ni tolong kipas-kipas kan pengantin, lap peluh pengantin dan bagi bunga telur je kann..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy repair bumper kemek kedalam

Afzainizam said...

Kita sebagai manusia biasanya tidak akan terlepas daripada berhadapan dengan ujian dalam hidup. Semuanya itu adalah ujian daripada Allah yang berkuasa bertujuan menguji keimanan kita sebagai hamba Allah. Oleh itu, kita mestilah bersangka baik dengan Allah dan janganlah menyalahkan-Nya jika terjadi sesuatu ke atas diri kita. Musibah berlaku selalunya juga adalah kerana kezaliman diri sendiri. Sentiasa bermuhasabah dan kita juga mesti percaya bahawa tentu ada hikmah di sebalik kejadian itu.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy repair bumper kemek kedalam

aShaBuLz said...

nawirah:
aha....tu la. pakai sut gaban nampak kilau2...kih3

afzainizam:
heheh...betul. tugas pengapit tak susah mana pun. hahaha....nasib baik pengapit pompuan pun cun~