Friday, July 17, 2009

tuAh maNusia SiaPa yaNg taHu

"Tuah ayam nampak di kaki
Tuah manusia siapa yang tahu..."

Perkara pertama yang aku ingat waktu mula-mula masuk poli.....ikuti perkemahan polibriged.

Tapi bukan itu yang hendak aku sampaikan pada pembaca. Entry kali ini lebih kepada bagaimana aku diberikan satu pengalaman yang aku sendiri tak pernah terfikir akan alami...huh...bunyi macam suspen jer...hehe.

Dikisahkan......

Konvokesyen kali ke-4 poli akan diadakan. Maka dengan sepantas kilat, terdapat seorang hamba Allah ini mencari-cari gerangan pemuda tinggi lampai berbadan perkasa untuk dijadikan hulubalang cokmar.....

Memandangkan pada sekalian pandangannya tiada yang senada dan sekata yang di pinta, terlintas la sudah untuk hamba Allah itu memanggil si jejaka yang masih mentah di dunia berloghat itu.

Hahahaha...jadi tak semena-mena aku terpilih jadi hulubalang cokmar daaa...adeh..

Hehe...tapi tu la kan...tuah manusia siapa yang tahu.

Mula-mula memang tak tahu la macam mana nak bawa cokmar ni. Nasib baik ada bekas-bekas hulubalang cokmar bagi tunjuk ajar...hehe.

Konvokesyen sepanjang dua hari...jadi dua kali la aku jadi hulubalang...bersama dua gadis bunga telur...wahahaha...bertuah aku.

Pengalaman yang paling tak boleh aku lupakan......ialah waktu bersiap. Pergh...sebijik macam nak berarak kawin. Serius....memang sebijik...siap ngan pak andam...hahaha.

Aha...baju memang tak payah cerita la...orang tengok pun dah macam pengantin. Kacak seh...hehe.

Cerita banyak pun tak guna. Ni ha gambar bukti...

Muka ala-ala cuak...haha

Hahaha....

Posing ala-ala album kawin..hihi

Ahahaha....kira aku bertuah la sebab dapat pengalaman kene solek macam nak jadi pengantin baru. Kira nanti yang betul-betul punya takda la cuak...hehe.




12 comments:

alhaqimi said...

haha...ayat tak menahan... bley sebabkan muntah berdarah2...hahahaha

nawirah hassan alqadri said...

nice beb!!!!hensem!!!!hahahaha!!!

imanshah said...

Bawak cokmar leklok pak hulubalang!!

lea said...

alala ensem nya hulubalang ni..hik3
org ckp
bese sesiapa yg bawak cokmar ni
xlama lagi nak kawen,..
betul ker?heee~~

p/s: dh aktif balik ye abg blogging

Anak Jawa said...

nasib baik dia tak suruh bawak lembing smbil pakai baju pengantin. kih kih kih

aShaBuLz said...

alhaqimi:
hahaha...muntah darah? kira ok la tu...cuma pastikan jgn muntah darah putih...keh3..

nawirah:
hihihihi....thanks chepah! hehe...kalo takda makeup lagik ensem..haha. kembang aku...

aShaBuLz said...

imanshah:
hahaha...baiklah tuan hamba!! heh

lea:
alamak....ada gak dengar orang cakap..hehe.

p/s: ada rezki mesti bloging balik...best woo men blog.

aShaBuLz said...

aj:
hahahaha...ada gak memula cadang macam tu. tapi lembing bahaya sebab tergolong dalam senjata tajam. hahahaha..

oyen said...

ni kira Hang Tuah ker hang bertuah???
ahahaha!

seb baik mekap jer. Kalaw kena pakai rambut palsu??

tak dapek den nolong eh...

aShaBuLz said...

hahaha..ni hangkyu jaya...sebuah pasaraya terkenal dolu-dolu..haha.

kalo pakai rambut palsu alamat memang lari berganti-ganti la..haha

aisyAh said...

ahahahahahaha~~

posing maut!!nice lorr~

=D

aShaBuLz said...

aisyah:

hehehe....a rare opportunity. hihi...thanks!!