Saturday, August 20, 2011

pEnGguNa biJak

Salam.

Apa khabar para pembaca semua? hehe....harap sihat-sihat la ye. Orang kata puasa-puasa ni kita makin sihat sebab kurang makan. Ye la kebanyakan penyakit kan berpunca dari perut...

Okeh, semalam merupakan hari cuti aku di sini. Maka seperti yang dijanjikan aku pun keluar la dengan sahabat aku seorang ni untuk pergi mencari baju raya.....program asalnya ialah aku teman dia beli baju raya.

Tapi agak hampagas juga la sahabat aku ni sebab dia dah beli baju raya pun rupanya...jadi terus tukar, dia teman aku pergi beli baju raya. Hahahaha....

Sebelum tu, istilah baju raya pada aku ni bukan baju melayu ye. Tetapi baju baharu yang akan dipakai di hari-hari raya. Huhu...kalau ikutkan aku tak ada terfikir sangat nak beli baju macam mana. Asal sedap dipakai, elok menarik cukup dah.

Maka selepas jumaat, kami bertolak ke Queensbay. Katanya ada jualan murah. Huh...kalau dengar nama, Queensbay...aku dah terbayang mesti mahal gila gaban. Tapi ikut sahaja la...sebab aku pun tak tahu nak pergi mana lagi.

Orang memang ramai. Mungkin sebab dah nak dekat raya.

Tapi apa yang sahabat aku cakap tu memang betul. Banyak jualan-jualan murah dalam Queensbay tu. Dari Jusco sampai la ke butik-butik dia. Aku yang pada mulanya nak tengok-tengok sahaja pun dah terpengaruh beli sampai terpaksa tengok-tengok kalau-kalau duit dalam dompet cukup. Hahahaha...

Tapi alhamdulillah...betul la orang kata, kalau nak murah kena rajin berjalan. Hahaha...hasil pemerhatian aku di sana, aku berjaya mendapat sehelai baju padini dan seluar jeans chargers outfit dengan hanya RM60!! Huwahahahaha......bagi aku harga tu dah sangat murah!!

Memang waktu kira-kira balik rasa bangga pun ada sebab baju dan seluar original tu. Hehehe...lagipun fabrik dan corak dia memang aku minat. Ringkas dan kemas. Waktu tu rasa nak berucap je dekat Queensbay tu.

Jadi kepada pembaca yang budiman, aku nasihatkan kalau nak pergi membeli tu, dah jumpa yang berkenan tapi harga agak kurang berkenan, cuba cari dulu di sekitar tempat tu. Mungkin ada yang lebih menarik dan murah.

Aku dalam berpakaian ni tidak mementingkan sangat soal jenama. Yang penting selesa dan fabrik dia baik. Hehehe..memang rasa macam seorang pengguna yang bijak la. Hahaha...

Selamat membeli-belah semua!!

6 comments:

Alan said...

samalah aku baju raya bukan setakat baju melayu..lagipun aku memang beli baju dgn seluar baru bila nak raya je hehehe.

aShaBuLz said...

hahaha...tapi kadang2 org slalu samakan baju raya dengan baju melayu.

cth:

A: eh dah beli baju raya dah?
B: dah baru semalam..haha
A: ooo...sampin kaler apa?
B: eh???

hahaha....

Alan said...

kebanyakkan orang memang macam tu.dorang sangkakan baju raya cuma baju melayu hehehe.

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip tayar motorsikal pancit

wahhh lama betul tak datang sini

Padini setengah orang tak pandang but aku suka paten kain dia ni lembut ajerr... aku ada beli gak taun lepas punya lahhh... ok lahh harga pun boleh tahan lah.. murah ajerrr.... lagi satu aku suka beli brand diesel pun ok gak sesuai lahhh... murah gak....

irwan miswan said...

huhu taun ni baju raye, aku pakai pagoda jer sebab aku rase baju ni lagi selesa hehehe. hari2 keje pon pakai baju pagoda je keh3...kalau tak keberatan belikan la satu baju raya!!!hehehhee

salam aidilfitri maaf zahir batin

aShaBuLz said...

afzainizam:
diesel pun ok gak..tahun lepas ada angkat satu. hehe...ikut citarasa memasing la kot. aku rembat je jenama apa pun asal kena ngan jiwa. chewah!!

irwan:
pagoda pun boley!! hahaha...selamat hari raya bro!