Wednesday, December 18, 2013

peNyaKit daN hiKmaH

Salam buat para pembaca..

Hehe..sesungguhnya apa yang berlaku ada hikmahnya...nampak atau tidak kita sebagai manusia biasa ni.

Kenapa aku mulakan dengan tazkirah ringkas ni? Sebab benda ni baru sahaja terjadi pada aku. =)

Balik dari kursus di Perlis hari tu, terus ke Tambun bersama keluarga memenuhi hajat adik bongsu aku tu yang nak bebenor mandi di sana. Maka dengan rasminya waktu tu abang dia ni pun jadi la budak-budak sekali..hehe...sekali je tau. Haha...

Dah lepas tu pula...pulang ke tempat bekerja. Hasilnya, demam dua hari selepasnya..haha. Laptop yang tiba-tiba meragam sewaktu kursus (hang secara tiba-tiba...habis digest aku) masih belum dapat dirawat..memandangkan aku pun waktu tu tak terawat. Haha..

Ibarat jatuh ditimpa tangga dan kren, bunyi macam malang gila aku dua minggu ni. Tapi entah kenapa aku tak rasa begitu berat waktu datang semua dugaan tu. Hehehe...mungkin sebab ada sahabat-sahabat yang sangat mengambil berat dan siap tolong belikan ubat. Alhamdulillah..

Hari ni, demam dah kebah...hanya tinggal sakit-sakit urat dan fenin lalat sikit..hihi. Tapi apapun waktu macam ni aku kena bagi keluar peluh sebab nak bagi cepat sihat...hehe. 

Kan penyakit itu kifarah dosa. =)

Laptop pula, baru hari ni ok. Aku buat balik system restore. Setakat ni Alhamdulillah...hehe. Tetiba rasa lapang je dada.

Para pembaca kalau ada mengalami nasib yang lebih kurang macam aku, cuba sedaya mungkin lihat dari sudut yang positif ye. Kalau nak lebih kuat, dapatkan sokongan keluarga dan sahabat handai. Huhu..

Harap sihat sepenuhnya untuk naik gunung jumaat ni. Huhu...

p/s: Demam hari tu dah turun 1.5kg...haish...

No comments: