Saturday, January 8, 2011

KeRja aDa...kEreTa??

Salam.

Its been a while.

Macam mana pembaca semua? Sihat-sihat belaka la hendaknya ya.

Hurm...sejak masuk alam pekerjaan ni aku makin jarang nak kemaskinikan blog enchem aku nih. Hehe.....almaklumlah..kerja tetap satu hal, dah tu aku ada juga cuba cari side income dengan meniaga. Alhamdulillah la setakat nih...tak kaya tapi tak papa. Hehehe...

Jadi siapa-siapa yang hendak buat bisnes dengan aku, jom la. Nanti entry lain aku cerita pasal bisnes aku nih.

Okeh, kerja dah agak lama...tapi kereta masih tak ada lagi. Bukan sengaja tak nak beli kereta....cuma aku nih tengah pening nak pilih. Huh...kalau ikut kehendak jiwa muda (ececehhhh..), memang kemampuan dari segi kewangan tu jauh la sangat. Haha..

Ini kriteria-kriteria kereta yang aku nak beli:

1. Boleh long distance selalu tanpa meragam.
2. Interior smart.
3. Servis tak tinggi dan mahal (aku insan biasa ja...haha)
4. Bonet luas....nak letak barang niaga.
5. Empat pintu.
6. Jenis Sedan.

Ha......lepas baca tu mesti ada pembaca yang terpikir forte atau inspira ek....haha...maaf banyak-banyak tapi tak mampu pokcik.

Jadi, berdasarkan pada tahap kecerewetan aku dalam memilih kereta ni...sesiapa ada cadangan?

I'm lost....bttzzzzzttt~

3 comments:

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara
Terima kasih kembara ziarah maya”

EEMMMM aku rasa kalau ko nak buat bisnes punya kereta ni aku cadangkan kat ko lahh Jenis MPV kalau nak murah jenis Avanza 1.5... Coz aku cadang mmg nak cari kereta cam ni ajerr... senang bawak barang senang angkut family satu keluarga... senang gak bawak jalan jalan....

minyak pun save.... harga boleh tahan lahhh...cari colour hitam fooohhh pasang skerting keliling nampak dah macam kereta mewah

Amacam ok ke takkk cadangan aku ni...

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Yupppp bisnes waktu ni agak lembab sikit... mungkin orang tumpu nak raya cina dan anak nak sekolah kut...

biasalahhh ade pasang surut bisnes macam aku ni....

aku harap ko akan berjaya kelak biar papa asal bergaya... yooopppp

aShaBuLz said...

afzainizam:
aha....ok juga cadangan ko tu. tapi aku buat masa sekarang masih lagi tertambat dekat kereta jenis sedan. hehehe....kalau ada duit lebih, avanza boleh la beli nanti buat 2nd car...huhu.

afzainizam:
bisnes....mmg ad pasang surut...yang penting kita kena sabar dan bina keyakinan. usaha kena ada. hehe..