Tuesday, January 18, 2011

MeLAmBak-LaMbaK

Salam buat pembaca semua.

Harap semua dalam mood yang tenang dan gembira. Hehe..

Sekarang ni kalau diikutkan semua boleh dikaitkan dengan naik. Contoh paling mudah, naik harga....bila dah naik harga maka pengguna naik berang...dan ini menaikkan lagi ketegangan setiap insan dalam menyelia penggunaan duit masing-masing. Hehe..

Dah puas dengan naik, kita beralih pula kepada perkataan tambah. Sedang sibuk kempen kurangkan gula, maka bertambah-tambah lah menu-menu baru di kedai...sekaligus menambahkan nafsu makan dari dua pinggan kepada tiga..hehe. Menyebabkan penambahan berat badan insan bernama...aku.

Ceh, apa ni cerita pasal perkataan naik dengan tambah. Hehe...selingan.

Sebenarnya entri kali ini aku nak bercerita sedikit tentang kerja. Baru masuk tahun baru, masih di peringkat awal bulan..kerja dah banyak menunggu. Beratur satu persatu nak check in masuk dalam planner aku. Heh..

Bulan dua ni aku akan bersama segerombolan manusia pergi ke sebuah pertandingan, maka selaku ahli yang dilantik almaklumlah sibuk sedikit. Jenuh dengan penyediaan itu dan ini.

Tapi nak dibandingkan dengan pertandingan yang aku kena handle sebelum ini, kali ini lebih menenangkan kerana pengurusan lebih teratur.

Sebut pasal kerja...memang diakui kerja banyak dan aku ada merasakan bagusla kerja banyak cuma janganlah sampai tak terbuat. Hurm..

Tak tahulah apa yang orang atas fikirkan tapi kadang-kadang tu kerja sampai redundant. Dan ada juga kerja yang diberi nampak tak masuk akal.

Rasanya benda ni semua pernah terjadi pada para pembaca kan.

Tapi itulah, kita ni di pihak bawah. Selagi termampu ikut la kan. Sebab kalau kita kata banyak pun, tak mustahil satu hari nanti kita di tempat mereka kita buat benda yang sama. Silap-silap lagi dahsyat. Hehehe..

So live life...it's your life, take it, grab it, full it. Shine it the way you want it to be. It's your point of view who steer your mood. Just make sure that the steering is always on the right path. Hehe..

p/s: Just my 2cents ya..

11 comments:

alhaqimi said...

kerja karas-karas! leh bli comic sinchan

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

weehhhh kerja tak pernah susut pun banyak aku tangguh banyak plak yang bertimbun .... dah naik jemu beb

aShaBuLz said...

alhaqimi:
haha...apa barang.

afzainizam:
heh. tu sebab orang kata jangan tangguh kerja. tapi apapun buatlah perlahan-lahan ye bro. tenangkan hati..hehe

Alan said...

aku lak x suka keje bnyk2..memenatkan badan je..lagipun keje bnyk tapi gaji tetap sama nak wat pe..yg makin kaya boss je huhuhu

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam ... Kami Datang Ziarah Blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Woooooo hari hari kena marah hati sudah panas beb... kerja bertambun timbun wehhhhhh tension beb....

tapi aku rasa kalau tak ade kerja banyak tak syok gak kan

Aidy Shahiezad said...

kerja2 gak, tapi diri sendiri kena jaga gak la... jgn smp terjejas.. hehehe... :)

---------
my latest entry:
Perempuan, Cukup-Cukuplah !!
http://aidyshahiezad.blogspot.com

@xiM said...

live your life to the fullest bro!!

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

kalau tangguh tu sementara aje best lahhh.... pastu nak ngadap balik jangan harap aku naik jemu beb....

aShaBuLz said...

alan:
hahaha...ikut orang bro. tapi btol gak..kerja banyak gaji tak naik ssh gak kan..hehe.

afzainizam:
aha....btol2...nak buat mcm mana. kena marah asam garam kerja...hehe

aShaBuLz said...

aidy:
tq 4 the advice!! huhu

axim:
wokeh!!

aShaBuLz said...

afzainizam:
tapi nak tak nak kena buat juga. dah makan gaji. hehe