Tuesday, December 15, 2009

MaRkiNg wEeks

Salam.
Its been a great day today...how are U, my fellow viewer?
Hope that all of us are in a happy and great condition.
For your information, this week and the week after are the 'marking paper weeks'. And of course...marking is not easy.

Let the pen keep on rolling..!!

Marking can be such a pain in the head (not a pain in the ***...lol) but if U know where to find the pleasure in marking, it would turn that opinion upside down.

Well then, what kind of pleasure that I can find while marking these papers? Lol....lots of pleasure....

"Q: Nyatakan jenis-jenis tukul"
"A: Tukul Tanduk Kambing
Tukul Kepala Philips"
Aiyak.....the answer really tickles me. It's not that I'm trying to laugh at him but when U see that kind of answer, it is cute you know. Really cute..
"Q: Berikan fungsi gerudi mata benam"
"A: Untuk membenam"
Brilliant.. =)
"Q: Nyatakan kebaikan dan keburukan mikrometer"
"A: Kebaikan - memberikan bacaan yang tepat
Keburukan - kadang-kadang kurang tepat"
No comment.. =b
Other than that, while marking, sometimes U got to play detective - identifying their handwriting just to understand the message they try to deliver. It's a tough work ya....challenging yet rewarding. Especially when U finally 'appraise' the sentence in less then three minutes!!
Of course there were times when I feel like 'what kind of answer is this?'...'haven't I taught this in class?' but what to do. I'm the one that do the teaching but they are the one digesting it. Still, deep down I know I need to polish up my skills in teaching.

Care for another paper?
Oh btw, I would never intend to embarrassed my student in this entry, its just that what they did sometimes, shows how cute they are..
I just love this job!! =)

17 comments:

@xiM said...

happy marking to you!!

+ aisyah + said...

ahahaha...

chooomeel~~

mcm tanda paper dak skola..

=D

Alan said...

jawapan murid kadang kadang boleh buat lawak tapi ada juga buat sakit hati.

aku dulu biasa bagi jawapan yang mengarut ngarut. Sebab tu cikgu suka denda aku hahaha.

Sekarang bila aku teringatkan zaman sekolah dulu, aku selalu tergelak sendiri.

zul said...

hehehhe,,....sabar jelah

aku dah nak muntah dah menanda kertas bebudak ni...

aShaBuLz said...

axim:
thanks a bunch bro!!

aisyah:
memang chumel...haha. tergelak sendiri pun ada kadang-kadang tu.

aShaBuLz said...

alan:
aku pun dulu selalu kena denda dengan cikgu sebab apa yang aku paham lain dengan apa yang cikgu cuba pahamkan...tak paham aku..heh

zul:
ececehh...ko muntah sebab baru kawin. tu cerita lain tu bro..ekeke

alhaqimi said...

haha...teringat zaman sekolah dulu2..mcm2..

dak masuk med pon masih jawap merepek2...merah padam nak jawab...xjawab rugi plaks..JAWAB je la... at least lecturer terhibur gak...hahaha..

DrSam said...

knowing that your student understood what you taught them is pure satisfaction. But not knowing what your student didn't know is another agonizing experience.

Happy marking day!

zana. said...

biasa lah budak budak. saya pon akan jawap begitu if no idea. haha (: happy marking yeah. =]]

aShaBuLz said...

alhaqimi:
lect aku dulu selalu pesan. jangan ada tinggal tempat kosong. yang penting jawab. hehe...memang berbaloi-baloi.

dr sam:
yup..true enough. pure satisfaction indeed..heh.

thanks doc!

aShaBuLz said...

zana:
hehe....yup. yet they are so cute ya. heh.

thanks for the wish!!

Afzainizam said...

http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

Masa aku study dulu semua aku jawab.. semua soalan aku jawab dengan begitu confident tapi betul salah belakang ceriter janji aku jawab semua soalan....

tu yang aku confident aku tak lulus tu..... eeeee... gigit jari beb bila tengok result periksa tu...

sebab tu lah aku jadi pomen kereta... hajat jadi perancang bandar... jauh dari sasaran

Afzainizam said...

http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

salam ziarah dari kami http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

eeemmmm kangkadang lawak plak bila baca soalan yang aku bila ditanya pun aku pening nak jawab...

aku klu peksa pun main jawab je...
tak kisah lah betul atau salah janji aku dah jawab...

Afzainizam said...

Salam Maal Hijrah…. Hijrahkanlah Diri Ini ….
http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

Rimbun dan redup kasihMu
Kau tempat ku berpayung
Di manakah lagi dapat ku rebahkan
Rasa gundah ini

Nun Kau teguh di sana
Pengasih dan penyayang
Pun ku masih terleka
Meneguk ihsanMu
Walau ku sedari

Oh... nyamannya
Bila diperlukan rinduMu
Mengimbaulah sentosa

Bentangkan ku permaidani
Dari baldu berwarna putih
Moga tak ku terasakan
Cubaan yang ku galas ini
Kepada Mu titianku
Hijrahkanlah diri ini

aShaBuLz said...

afzainizam:

hehe...betul2...jawab walaupun tak tahu. yang penting jangan ada kosong. heh.

jadi pomen kereta tu kerja yang bagus bro. halal dan suci. lagipun bukan semua orang ada kepakaran jadi pomen.

nanti apa2 hal boleh la aku pomen kereta kat kedai ko..(tapi tunggu aku ada kereta la..)

p/s: thanks for the hijrah's poem.

lea said...

heh.kelakar la...
jawapan bg fungsi gerudi mata benam
memang brilliant jawapannya...
hahaha

aShaBuLz said...

lea:
huhu....tak apa. yang penting dia mencuba..hehe